maandag 26 oktober 2020

Daguitstap Gent, door Tuur


 Eerst hebben we een stadswandeling gedaan. De drie dingen die me zijn bijgebleven zijn de volgende. Het hoogste punt van Gent is 28 m boven de zeespiegel. Het verhaal over de klokkenstoel vond ik interessant. de draak op het Belfort weegt 400 kg en is 3 m lang en 1,5 m breed. Dit is indrukwekkend. 

We hebben ook ene museum bezocht. Ik heb een beetje over kunst bijgeleerd. Het was heel leuk tegelijkertijd. Iets speciaals was dat ik op de wc en de wc-muren mocht tekenen met wasco. Wat ik ook tof vond, was dat het museum ingericht was als een skatepark. 

We zijn tot slot ook naar het Gravensteen geweest. 

Ik vond het otf dat ik de heer mocht zijn. Het was ook fijn om de ruïnes te zien van de oude keuken en om op de 33 m hoge toren te staan. Ik had nooit gedacht dat de grachten 1,3 m diep zouden zijn. 


Tuur

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.