maandag 26 oktober 2020

Naar Gent, door Ina




 Dag juf,


Ik vond het gisteren een SUPER TOFFE DAG!!!

De stadswandeling
De gids was super goed wist veel te vertellen bij elke plaats waar we stil stonden.
Het was ook super interessant zeker het belfort, kathedraal, de gewone kerk de Sint-Pieterskerk. De rest was ook heel interessant. Ik heb ook heel veel bijgeleerd. Bv. in welke delen de Kathedraal verdeeld is. Over hoe het Belfort gebruikt werd. En ook over Keizer Karel die zei dat ze moesten stoppen met werken.

Huis van Kina
Tof om bij te leren over Jan Van Eyck. Vond het leuk om op het toilet te tekenen en op de deuren. Vond het ook tof om het Lam Gods te zien en het drieluik. Ook tof om na de rondleiding nog een leuke tekening te maken wat ons bij bleef na de rondleiding. Ik heb het Lam Gods getekend.
 
Middagpauze
De middagpauze vond ik ZEER leuk, zeker met de kleine trampolines, lekker springen.
Het was ook leuk omdat je een gezellige babbel kon doen met vriendinnetjes.

Gravensteen
Het Gravensteen vond ik REUZE interessant, want ik was daar nog nooit geweest.
De gids was hier ook zeer goed, heel leerrijk. Ik vond het leuk om eens te zien hoe ze vroeger leefden. Tof om eens in een burcht te stappen. Veel bijgeleerd in het Gravensteen. Bv. hoe de ridders de wacht hielden voor de vijanden. Vond het ook tof om te zien waar de opnames over de Koningin in 'The Masked Singer' zijn opgenomen in het Gravensteen.

De busrit
Tof om een lange babbel te hebben met een vriendin die naast je zit.
Cool om eens de Ghelamco Arena te zien, ook al ben ik er geen fan van die ploeg.

Na zo'n leuke, heerlijke dag vond ik het niet erg om later thuis te zijn.

Mvg
Ina

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.